Zniženie napätia z 240V na 230V

meral som v zasuvke mam 240V a chcem znižiť napätie na 230V.Pripojená záťaž by bola do 30W. Existuje do zásuvky nejaky stabilizátor ,čo by dával 230V?
Odpovedať
@marko337 a o co ti ide? Co tam chces dat? Nevymyslaj dobre je to
Odpovedať
mam tam zapojeny plynový bojler a nahodne vyhadzuje chybu .Či to nemôže byť aj vysokým napätim.
Odpovedať
@marko337 nie napatie zalazi od toho aka je siet a ako daleko alebo blizko si od zdroja. 240V je ideal. Vacsina zasuviek, spotrebicov je do 250V, 16A. Takze pohoda.
Odpovedať
@marko337 urcite nie, napatie je ok, skor ries servis u dodavatela.
Odpovedať
Profilova fotka
@marko337 Nie som odborník na elektrinu ,ale máte pravdu.Čítal som o tom článok kde odborník vysvetloval ako mafie krútiace sa okolo energetiky klamú zákazníkov. Neviem či dobre vysvetlím, čo si z toho pamätám. Za komančov u nás v zásuvkách bolo max 210V len málokedy sa dostalo na 220. Bolo to tak upravené z dôvodu,, aby nezlyhávali elektrospotrebiče.Ďalšia vec je cena prúdu. čí vyšší tým viac zaplatíte , ale spotrebič nedosiahne vyšší výkon.Podľa neho je to tak naschvál urobené(kapitalista viac predá viac zarobí). Ak sa dobre pamätám tak sú nejaké usmerňovače napätia .A oplatia sa ,neopotrebúvajú sa tak rýchlo spotrebiče.
Odpovedať
@antonmesaros Na fakture sa neplati za spotrebu prudu, ale za spotrebu sucinu prudu a napatia. Preto to platime v kWh a nie v kAh. Odbornik, co to vysvetloval asi nebol az taky odbornik.
Odpovedať
@antonmesaros To akože mám celý byt ako aj spotrebiče prerobiť na jednosmerný prúd??? Kvôli tomu aby sa mi pomaly opotrebovaváli spotrebiče??? Alebo ako si to myslel??? ;-) :-.
Odpovedať
@marko337 Ja mám v sieti stále 237-238V..Meral som to dig. merákom, ale keď odpočítam odchýlku meracieho prístroja tak je to ok..trafo mám od bytu 7.posch a od prízemia 30-40m.. ;-)
Odpovedať
Profilova fotka