Zdravím.
Napúšťal som si vaňu a nepočul som že by zoplo čerpadlo. Tak som zastavil napúšťanie vane a išiel sa na to pozrieť.
Motorový spúšťač bol vypnutý, tak som ho zasa zapol, ale motor len bzučal a neroztočil čerpadlo. Tak som vypol motorový spúšťač.
Napadlo že mám obyčajnú skúšačku, tak som zasa zapol, a odmeral všetky 3 fázy na elektromotore a všetky svietili.
Znamená to že mi vyhorel motor?
Moze a nemusi
Mohla odist jedna faza, ak mas na viac, moze to byt kondik, uhliky, lopatky v cerpadle, loziska...
Oddelit motor od cerpadla, ci sa toci...a inak to daj niekomu, kto take uz videl :)
@stastnyjim motorovy spustac je aj s ochranou proti pretazeniu? Ak ano, na kolko A je nadstaveny a kolko W motor ma cerpadlo? Bol vyhodeny, ked si k nemu prisiel? Vyzera to na pridrety motor. Ak je to motor na 400V, vsetky tri fazy svietit musia....
@megdesign pisem niekde uhliky na motore ? Je fakt, ze netusim , ake cerpadlo tam ma, tak som vypisala moznosti, ktore ma napadli, mozno ho nieco nakopne.
@megdesign na štítku motora bola 220V/380V 11,2 / 6.5 A. Je to 3.0 kW motor, Sdelano v CCCP pred vyše 40 rokmi. ;-)
Nastavil som to na 6,5 A odkedy som tam to čerpadlo aj s motorom dal. Áno bol vyhodený keď som k nemu došiel. Je na 400 V.
Spojkou na čerpadle, potočím, takže čerpadlo nie je zadreté. Čerpadlo je samonásavacie Sigma 32-SVA 3 lamelové.
@stastnyjim ak je to 3kW motor a je na 400V, odber je 7,5A. 6,5A je malo. Kazdopadne, ked vsetky tri fazi svietia, otocis spojkou, tak je pravdepodobne het motor. Odpojit, premerat ohmicky vinutia medzi sebou /mali by mat +/- rovnaky odpor/ a premerat aj každé vinutie voci kostre. Tam by mali byt MOhmy. Ak je medzi fazami niekde velky rozdiel, pripadne voci zemi nie MOhmy, tak novy motor. :-(
@megdesign áno, ilustračná foto. Bolo to doteraz nastavené na cca 6,5 A a čerpadlo cez tlakový spínač vždy zoplo.
Ďakujem aj tak za rady. Ako tento motor aj z čerpadlom som tam dával aj s týmto motorovým chráničom som dával pre niekoľkými mesiacmi a zapájal za asistencie podľa toho ako bolo zapojené predchádzajúce čerpadlo aj s motorom aj s mot. chráničom, som to docela
Ale tieto ohmy a merania, je nad moje sily. Ja sa elektrine nerozumiem, to už prenechám radšej niekomu inému, kto sa tomu rozumie. A asi pre mňa bude jednoduchšie kúpiť nový motor.
@zuzka60 také predávali na Závadke za fľašu, sudca sa pýtal , prečo predávali čerpadlá za 5 stoviek, a jeden odsúdený sa obhajoval, ked bol dobrý známi tak i za fľašu
@duzu ďakujem, ale nemám to ako zmerať a ani tomu nerozumiem, čo píšete :)
takže jedine kúpiť iný motor.
Ináč nevieš náhodou koľko môže stáť oprava / previnutie takého motora?
Že či sa vlastne oplatí taký motor dať do opravy, alebo radšej odniesť do zberu.
@zuzka60 bol som kuknúť na štítok a je vyrobený v roku 1972. Však mi je to ľúto, že toľko rokov vydržal a dostanem ho ja do ruky a odpálim ho. :-)
Ináč komplet čerpadlo SIGMA 32 SVA 3 lamelové + príruba + tento sovietsky motor + základová doska na čom je čerpadlo aj s motorom ma stálo 70 EUR.
@stastnyjim oprava je nerentabilná ak nemáš niekoho známeho,niekedy som to mal za fľašu, dnes to robia na živnosť, oplatí sa robiť len drahé motory. v zbere dostaneš za motor pár Eur,60 cent/kg, platia dobre len za čistú med , a to je makačka vybrať to
@viktor811 to som spravil, dal dole káble, čo idú od tlakového spínača a zasa naspäť pripojil k svorkovnici na motore.
Zapol som motorový spúšťač, a motor bzučal. A po 1 - 2 sekundách veľký záblesk / iskra v mot. spúšťači a mot. spúšťač vypol prívod elektriny k motoru.
Tá iskra / záblesk ma prekvapil. Je to teda odpálený motor, alebo môže byť problém aj v kábli, niekde na ceste od mot. spúšťača cez tlakový spínač až k motoru na svorkovnici?
@stastnyjim Ale ak tam jej aj medzizavitovy skrat, pripadne skrat na kostru, /a pravdepodobne daco z toho tam bude/ tak tak-ci-tak novy motor... Previnutie je nerentabilne.
@zuzka60@duzu@megdesign
ďakujem Vám. Chcem sa ešte spýtať, asi by som mal vymeniť aj kábel?
Lebo som si všimol, že na dvoch miestach je prerezaná tá čierna izolácia.
Neviete ešte aký kábel by som si mal pýtať, lebo na tom kábli nie je nič napísané, a má tak 30 - 40 rokov.
Viem že 4-žilový, len neviem aký.
staci aj 1.5 motor sa da previnut treba zistiť ,či vsetky fazy potrafili na svorkovnicu motora---- odpoj kabel na svorkach a zmeraj fazy lepsie sa hodi gumeny kabel čuchni do svorkovnice či smrdi vinutie
@vrajmantak neviem či som písal, ale odpojil som všetky tri fázy od svorkovnice motora a pomeral skúšačkou (taký šrobovák) , všetky 3 svietili, ale jeden čierny svietil slabšie, ako hnedý a druhý čierny.
čuchol som ale nič necítim.