Oplatí sa dať betón pod zámkovú dlažbu?

Nedávno som kupoval nehnuteľnosť, a vedľa domu mám 130m2 platz s makadamom, čo sa mi nepáči, a chcel by som radšej zámkovú dlažbu. Dlažbu mám už doma, ľudí na robotu tiež mám. Len neviem čo by bolo lepšie. Niekto hovorí, že bude stačiť na makadam položiť dlažbu, druhá banda zas odporúča betón, čo garantuje že plocha ostáva navždy rovná. Mne zas hovorili, že tu je najväčším problémom to, že plocha bola iba vykopaná makadam iba na to vyspali, ale mašiny táto plocha určite nevidela, preto je povrch taký strašne vlnitý. Stačilo by to poriadne upraviť s potrebnými mašinami a to poriadne zhutniť, čo by som mal za symbolickú sumu oproti betónu, tam iba betón bez roboty by bol za 800E + robota + odpad + transport. Finančne by som nejako vydržal aj túto drahšiu verziu, len nechcem zbytočne platiť za niečo. Nemáte s tým nejaké skúsenosti? Môžu byť výsledky dlhodobo rovnaké?
Odpovedať
1
2
5
@michal1980 Tento problem riesim prave tiez. Radil som sa zatial okrem architekta aj s viacerymi stavebnymi firmami a vyrobcom dlazby (Semmelrock Suprema). Okrem jedinej firmy, mi vsetci ostatni radili pod auta (pojazd) dat urcite stabilizaciu a to bud klasicky beton, alebo polosuchy. Priprava podkladu pri zodpovednej firme vyzera takto: - vykop a zrovnanie lozka + vibrovanie zeme - geotextilia - vibrovanie kazdej vrstvy kameniva zvlast - pokladka dlazby, zavibrovanie Zem a kamenivo vibrovat cim tazsim strojom (450kg), ale pri dlazbe uz opatrne, konkretne pri mojej radsej len kladivom. Na ujazdeny krivy makadam, ako to mas ty, polozi dlazbu len fuser.. Urob to poriadne, lebo to budes o 5 rokov rozoberat..
Odpovedať
Profilova fotka
@michal1980 Ved si pozri štruktúru pod dlažbou u výrobcu dlažby. Sú rôzne podľa zaťažiteľnosťi plochy. Ja osobne by som nič nebetonoval, zhutnil by som to, udusal a ďalšie vrstvy podľa zaťažiteľnosťi a účelu plochy.
Odpovedať
Ak to neni cesta, ale len dake starie tak by sim ziadne beton nedaval, presne ako pisu pozri u odporucania vyobcu. @matorado Ty uz zas neehanaj, 450kg jasne ja by tom to rovno lisoval najlepsie 100 tonovym lisom a na to 1m armovaneho betonu, boze to su tu uz ine technologie. Vo firme parkoval roky velky niekolko tonovy bager na 6 cm dlazbe na ai nie 40 cm makadame a ziadna vlnka tam nebola tazke ked sa podklad spravi normalne bezne auto neni ziadny problem.
Odpovedať
@michal1980 Problémom pri ceste nie je makadam alebo betón, ale voda. Voda ti zlikviduje akúkoľvek kvalitnú cestu. Vodu treba odviesť kanálmi, sklonom a podobne.
Odpovedať
@michal1980 ak sa tam uz nebude nikdy kopat, treba liaty beton, geotextiliu netreba, okrem betonu vsetko casom sadne
Odpovedať
Chlapci, debatujete tu bez jednej dôležitej informácie - čo bude na tej zámkovej dlažbe? Posedenie so slnečníkom a štyrmi stoličkami, alebo tam budú parkovať dve autá? V prvom prípade stačí ten makadam zhutniť a položiť dlažbu, v druhom prípade - tiež... :-) @michal1980 Aké bude využitie tej plochy?
Odpovedať
Profilova fotka
@sysell no ja zase vidim tu u nas na dedine v kazdom dvore samu vlnku :). Vo Zvolene davali tiez cacanu zamkovu bez stabilizacie tam, kde jazdia auta. Kolaje maju uz cez 5cm :) @michal1980 pokial nemas jasnu predstavu kto co, ako a do akej hlbky u teba dal, osobne by som do tej stabilizacie isiel. Ja som to tiez dal. Ano da sa to urobit bez nej. Ale aby si si bol isty, by si mal vsetko vybagrovat do 50cm a spravit poriadne znova. Cize ak das stabilizaciu a nebolo treba prides o 800€. Ak ju nedas a bolo treba bude suma daleko vyssia :)
Odpovedať
@dedo758 To najdôležitejšie som zabudol - jedna sa o plochu pred garážom, takže plocha bude každý deň s autami zaťažená, dlažba má 6cm hrúbku.
Odpovedať
@majkoj presne to by som nechcel, mať vlnky po niekoľko rokov. Ako poznám pôvodného majiteľa, podľa mňa on žiadnu stabilizáciu nerobil, iba na blato vysypal makadam, čo ručne trochu upravil, a to je všetko, a takto aj vyzerá...
Odpovedať
@michal1980 Pocul si uz o geobunkach???
Odpovedať
Profilova fotka
@tomino9 toto mu nema ako pomoct. Ked klesne podklad, klesne to s nim, neroznasa to silu na vacsiu plochu.
Odpovedať
@michal1980 Pokiaľ tam dáš betón, načo ešte betónovú dlažbu?
Odpovedať
Článok sa načítava...
@majkoj Presne toto je pre neho...hlavna uloha geobunky je prenasanie sil rovnomernym sposobom. Sily sa rozkladajú medzi stenami buniek. Ako to funguje: Sily pochádzajúce napr. od kolesa nákladného vozidla vyvolávajú zvislý nátlak v materiáli, ktorý vyplnia bunky geomreže, v dôsledku čoho sa zvyšuje nátlak na steny susedných buniek. Elastické steny geobuniek prenášajú časť síl a ostatná ich časť tlačí na susedné bunky čím vznikajú sily odporu. Bunky spolupracujú medzi sebou v priestorovej štruktúre (sieti) a spôsobujú stále zhutňovanie materiálu, ktorý vyplňuje geomrežu. V tomto prípade veľký povrch siete sa podieľa na procese redukcie zvislých síl prechádzajúcich do základu. Vzájomné uzatváranie buniek predchádza presunu prvkov geobuniek a umožňuje rovnomerné ukladanie. Použitie geomreže je správnym riešením v prípade slabej zeminy.
Odpovedať
@tomino9 Jéj aké krásne slová ako v reklame, skoro tomu neverím.
Odpovedať
Profilova fotka
@tomino9 nehnevaj sa ale to co pise vyrobca je fyzikalny nezmysel :), ked raz zatlacis na jednu bunku nema sa ako tlak preniest na vedlajsiu. A k tomu si vyrobca mohol dat tu robotu dat to prelozit niekomu kto rozumie co preklada :)
Odpovedať
@majkoj Tak potom podla teba po celom svete takto stavaju cesty, dialnice a tazko zatazovane useky...to robia zbytocne a nema to zmysel. A jemu to vobec nepomoze na stabilizaciu podlozia pre plochu na auto.
Odpovedať
@michal1980 jednoznacne liaty beton, pod auta nic ine nedavaj
Odpovedať
Profilova fotka
@tomino9 nejaky dovod to tam pchat urcite maju, ale rozhodne to nebude nerovnomerne zhutnene podlozie. Budem hadat, ty to predavas, alebo si sa na to dal nahovorit ? :)
Odpovedať
treba to vykopať 60cm nasypať nemrznúci materiál dobre zhutniť a není možne aby sa to po rokoch zvlnilo .vždy je lepsie ked voda presiakne.
Odpovedať
@majkoj Nepredavam a ani nemam :-) Kto chce a ma zaujem, nech sa paci od strany 51: http://www.ssc.sk/files/documents/tec...
Odpovedať
@peto99 Pre osemkolku by som dal aj betón, ale čo keď to praskne, kto to opraví.
Odpovedať
Profilova fotka
@tomino9 skus si odpovedat na tento pokus. Zoberiem dosku 1x1m z EPS, do stredu dam snimac tlaku. Na to dam geobunky a vyplnim ich strkom. Postavim sa do stredu, zmeriam zmenu tlaku. Urobim ten isty pokus s tym, ze namiesto geobuniek tam dam betonovu platnu. Znovu stupim do stredu a zmeriam zmenu tlaku . Co myslis, v ktorom pripade bude zmena vacsia ? Tu sa nebavime o dialnici, kde je hruba roznasacia vrstva, tu sa bavime o zamkovej dlazbe. Riesenim je to co pise @tamo , akurat sa treba zamysliet co je lacnejsie, vykopat a dodat 80m3 materialu, alebo urobit stabilizaciu z betonu, ktora sa mimochodom na tych dialniciach pouziva tiez :)
Odpovedať
ale ja pod betónovou diaľnicou je stabilný nemrznúci podklad.tiez nemožne tu bet. platnu spravit na. hlinu .130m2 je velka plocha co s vodou?neni lepsie ked presiakde ?!
Odpovedať
Profilova fotka
@majkoj tie geobunky položil môj kamarát a nevie si ich vynachváliť. Má výrobu dreveného obkladu a pod. Čiže mu tam chodia rôzne autá (dodávky a váčšie) Kým ich tam nemal stále boli koľaje po položení pod dlažbu geobunky bolo po probléme nič neklesá. Geobunky má vysoké 10cm ja osobne budem pod príjazdy dávať 5cm vysoké.
Odpovedať
Profilova fotka
@poliacik321 ono staci urobit poriadne podklad a nie je nutny ani beton ani geobunky. Predpokladam, ze ked ich tam daval robil to cele znova :).Ked mi tu niekto fyzikalne vysvetli ako dierkovany plast roznesie vertikalne zatazenie, tu otvorene priznam, ze sa mylim. V kazdej bunke sa strk predsa vo vertikalnej rovine moze hybat. Ked su raz oka rozmerovo podobne rozmeru dlazdic...no hlava mi to nezere. Vysvetli mi to nejaky statik ? @jan45 ?
Odpovedať
Profilova fotka
@majkoj je to klasická výztuž, preberá vodorovné sily. Vo Vietname ako výztuž do betónu používajú bambus. Na ceste štrk nemá pojivo a pri lokálnom zaťažení , keď zemina už kladie odpor, , vodorovná zložka zaťaženia vytlačí štrk do strán.To sú tie vlny. Na hornom obrázku sú mohutné obrubníky,tie preberajú vodorovné sily v konečnej fáze.
Odpovedať
@jan45 môže to fungovať ako predpäté lano, alebo pružina.
Odpovedať
Profilova fotka
@jan45 ano to chapem, ale to su "vlny v strku" , co mi nie je jasne ako to zvysi unosnost zleho/nerovnomerneho podlozia pod tym strkom. Zakladatel temy ma totiz obavy o to podlozie a ja mam stale pocit, ze toto nema ako pomoct.
Odpovedať
@michal1980 stavbyveduci mi opisal postup kladenia zamkovej dlazby /z jeho vlastnej skusenosti na svojom dome/: 1. krok - upravim podlozie, ulozim pekne dlazbu 2. krok - rozoberiem dlazbu, upravim podlozie, znova pekne ulozim dlazbu 3. krok - rozoberiem dlazbu, upravim podlozie, zasalujem, zalejem betonom, ulozim pekne dlazbu :-D bodu 1 a 2 sa da vyhnut hned na zaciatku, ale nic nie je nad ucenie sa na vlastnych chybach ;-) voda sa da odviezt do zlabu alebo odtoku
Odpovedať
@poliacik321 Skor by som odporucal 75mm vysku geobunky. VÝŠKA POUŽITIE NOSNOSŤ frakcia 50 mm chodníky,rovinatý trávnik 750 kg 0-16 75 mm záťažový chodník ,šikmé plochy do1,5t 0-16 100 mm ľahkozáťažové cesty a svahy cca 3,5 t 0-32 150 mm pojazdové cesty , haly , svahy do 7,5 t 0-32 200 mm záťažové cesty , zosuvy nad 12 t 0-64 300 mm základy,podložia ,korytá 0-64
Odpovedať
1
2
5
Na pridanie príspevku sa musíte prihlásiť.
Presunutím fotiek môžete zmeniť ich poradie

Nenašli ste čo ste hľadali?