Ahojte strechári . Chcem sa spýtať či máte informácie , alebo skúsenosti s takýmto problémom . Idem kupovať izoláciu na strop. Chcem hrúbku 40cm , ale mám trošku problém s priestorom . Výška hrady je 18 cm a pod ňu by som ešte išiel so sadrokartónovou konštrukciou cca 5 až 10 cm ( uvidím podľa toho ako mi vyjde výška podlahy). A na hrady príde OSB doska , lebo v prostriedku nám vychádza úložný priestor nakoľko máme väzníkový krov. No a teraz tá otázka . Dať vatu tridsiatku a nestláčať ju , alebo mám dať 40-ku a stlačiť ju priloženou OSB doskou na cca 30 cm. Ide mi o to či stlačená vata má ten istý tepelný odpor ako keby stlačená nebola ,nakoľko si myslím že aj ten vzduch tam má svoju funkciu. Alebo teda kúpiť len tridsiatku . Ďakujem za info.
@mirooslav Nie, nestláčať. S istotou neviete, či stlačením lambdu znížite alebo zvýšite.
A ešte jedna dôležitá vec: pod OSB doskou nechajte vzduchovú medzeru. Alebo použite paropriepustnú dosku. Čiže žiadne narvanie vlny sa nekoná.
Aby ste nezaložili tému ako táto: http://www.modrastrecha.sk/forum/zate...
@mirooslav Dobrý den. V žádném případě se izolace nesmí stlačovat. Celé to funguje pouze na základě přesně stanoveného poměru minerálních vláken a vzduchu, který je v průřezu celého systému. Asi by to byla revoluce, takto izolovat, neboť by se spořilo spousta prostoru. Asi by to vyráběli výrobci a uváděli na trh jako převratnou novinku. Nicméně pochybuji, že by se Vám podařilo plošně zlisovat 40 cm minerální vlny na 30 cm. Máte ale poměrně jednoduché možnost, jak Vaši izolaci vylepšit. Prostě si zakoupíte izolaci z lepší lambdou ) Součinitel tepelné vodivosti, jak je běžných 0,039 W/mK. Třeba Knauf Unifit 032. Tam se 30 cm rovné 36 cm běžné izolace. http://www.knaufinsulation.cz/skelna-...
S pozdravem Laďa
@mirooslav No chlape, cely tento tvoj postup zavana tazkym pruserom. Vsetko co si napisal je zle. Ukazka toho jak to nemas domyslene. To som zvedavy, jak ti to dopadne, ci vysledkom nebude len uplne mokry strop. OSB doska je uplne nevhodny, nepriepustny material. Zostal by som pri beznych drevennych doskach s 5mm medzerou medzi nimi. Vatu musis kupit tak 15cm vysoku medzi hrady, aby si mal aj prevetravaciu medzeru. Ak das este 5cm do sadrokartonu, tak vo vysledku si len na 20cm izolacie, to je velmi velmi malo. Ak das 10cm do sadrokartonu, tak budes teoreticky na 25cm, ale realne nie. 18cm vysoke drevenne hrady ti budu robit velky tepelny most. Cize realne si len tak na urovni 15cm izolacie v strope. To je velmi zle. Mal by si sa dostat na aspon 30cm skutocnej izolacie.
@pivec. Prevetravanu medzeru nad izolaciou netreba, ak je nad nou specialna kontaktna paropriepustna hydroizolacia. Nie je mi jasne ako to mysli s OSB, zhora by to bola blbost to mas pravdu.
@lubosu Dobrý den. Ano, takový rozptyl je nejen možný, ale naprosto běžný. Ono totiž záleží na tom, kolik ( hmotnost ) té drtě nafoukají do stejného objemu. Ale dá se říci, že ti foukači mají určitou praxi a tak se ten rozptyl v jednom kroku dá docela dobře udržet v podstatně menší toleranci. A řekl bych, že si to klidně můžete i zadat do podmínek.
S pozdravem Laďa
@lubosu Dobrý den. No zkusit to můžete, nicméně asi se Vám to nepodaří. Jinak u toho foukaného Knaufu se ta nejlepší lambda dosáhne při trojnásobné měrné hmotnosti : http://www.knaufinsulation.cz/skelna-...
S pozdravem Laďa
urcite nestlacaj vatu nebude mat ten isty efekt. skoda ze si na take veci nemyslel dopredu ale uz je neskoro. odporucam dat izolaciu s lepsou lambdou nieco okolo 034-035, je podstatne drahsia ale lepsie izoluje. neviem aky vysoky Ti vychadza ulozny priestor na povale ale ked nemozes ist nizsie s izolaciou kvoli povale tak sprav dalsiu konstrukciu na povale a tahaj izolaciu smerom nahor, povedzme dalsich 20cm smerom hore a mozes pouzit lacnu izolaciu s lambdou 039-040
Presne ako pisu vyssie. Ja len dodam ze som bol blby ked som robil zaklop z osb. Nenechal som medzeru... Vsetko krasne vlhke, plesen... Musim zaklop odstranit a bud dat extra rost alebo dosky s medzerami.
Môžeš to riešiť ako ja,dal som 18cm medzi klieštiny,10cm pod ne a potom sadroš,a hore kde bude úložny priestor tak som nadšrouboval hranolky na klieštiny 10 cm a dávam 9 cm izoláciu takže strop = 18+10+9=37cm.Potom našroubujem na hranolky z vrchu bud dosky alebo OSB dosky so špáramy aby sa vlhkosť mohla odparovať.Alebo vatu z čo najlepšim tepelným odporom ako to tu bolo spomenute ja som daval nobasil MPE ,MPN.
Pocujte, kde beriete tu istotu, ze ked vyrobca napise na nejaku vlnu, ze ma 0.033, ze bude mat naozaj lepsiu lambdu ako iba vlna co ma napisane 0.036 alebo 0.039. Sorry, ze o tom pochybujem, ale ja uz v dnesom svete neverim vobec nicomu. Kazdy jeden vyrobca klame a podvadza a uchylujte sa k zavadzajucemu marketingu. Viete si to doma nejako overit, alebo odkial beriete tu istotu ? Garantuje nejaka institucia tieto parametre ???
@pivec Zrejme máte pravdu.Výrobcovia si tieto veci skúšajú sami ,alebo si sami dajú skúšať tomu koho si vyberú oni ,nezisťuje to nezávislý skúšobný ústav .Ja tomu tiež neverím ,nad tými číslami najmä u vaty sa len usmievam.
@pivec porovnaj si napr. v obchode vlnu s lambdou 0.039 a lepsiu s 0.036 a potom nejaku 0.033. Cim mensia lambda, tak je pevnejsia a hustejsia. Ta 0.039 je riedka a lahka.
Co sa tyka pod tramami tak to skusit spustit nizsie ak je miesto (trebalo na to mysliet skor) napr. s krokvovymi nadstavcami a urcite vrstu nad trami aspon10cm a nad tym spravit rost. Osobne som sa na zaklop vykaslal a dal tam viac vlny.
@antonmesaros vyrobcovia si to neskusaju sami, skusa to certifikovany skusobny ustav za normov predpisanych podmienok. Da sa samozrejme diskutovat o tom, nakolko odpovedaju tieto podmienky realite. Pri izolaciach sa jedna o velkych hracov, ktori v pripade nudze nemaju problem dat na skusobnu konkurencny produkt. Keby sme isli do detailov rovno stavajme z betonu, lebo kto garantuje, ze ta derava tehla je naozaj P8 alebo P15 ?
@majkoj No lebo skusky dnes robi kadekto. Aj certifikaty vydava kadekto. A co mam dnes skusenosti, tak fakt si kazdy vylozi nejaku normu podla seba a laboratorne vysledky sa vobec nezhoduju s realitou. Ja mam napriklad auto co mam pisanu spotrehu 4.5L/100km, ale menej ako 6L som asi este nemal. A kolega ma dokonca iba 3.9L pisane a realita je zase len tych 6L. A to je vec co sa da lahko skontrolovat.
Alebo som napriklad vymenil halogenove ziarovky 20W s uvadzanymi 300lumenmi za 3W ledky s uvadzanymi 300lumenmi. A realita je taka, ze mam minimalne o polovicu menej svetla. Takze ja uz ziadnym cisla neverim.
Fakt rozmyslam, ze ako by som si doma overil, ci vlna ktoru kupim ma naozaj 0.033 alebo ma 0.039. A ci ma zmysel za nu dat o 100% vyssiu cenu ...
@pivec nie certifikaty nevydava hocikto. Problem so spotrebou je znamy dlhe roky a nespociva v tom, zeby skusobna podvadzala, ale v nerealnych podmienkach. A samozrejme v soferovych nohach, ja mam napisanych 7,2 a tam sa aj zmestim (ked chcem :P).
Co sa tyka LED najvacsie podvody robia predajcovia. Pisu totalne vymyslene bludy, ktore neudavaju ani vyrobcovia. Neviem o aky konkretny pripad sa jedna u Teba, ale samozrejme je rozdiel 300lm na 45stupnoch a 300lm na 120 stupnoch. Ale to Ty predsa velmi dobre vies :). Ja mam v baraku v podstate len LED (jedine na digestore mi LED zhoreli :D) a mam svetla akurat.
S tou vlnou som rozmyslal aj ja, ale nastastie to vtedy bol taky cenovy rozdiel, ze sa to neoplatilo :P
PS: ale niektore certifikovane skusobne naozaj nemaju problem vydat certifikat dokazujuci, ze vyrobok je perpetum mobile, vid litovsky STAFOR ion heater :P
Tak chlapi a dievky :-) ďakujem pekne za rady ! Tým čo radili, že som mal na to myslieť skôr neďakujem , ak by som na to myslel skôr nežiadam o radu :-) . Len trošku dovysvetľujem stav . Máme väzníkový krov a tie OSB dosky by sme dávali len na 30 m2 povaly zo 150 m2 - ostatné by bolo nezakryté. Otázka : môže to tak byť? resp. dať na to nezadebnené miesto paropriepustnú fóliu ? Ak to tak nemôže byť tak Vás prosím o radu ako by ste to robili vy , alebo ako to máte spravené? Je možné, že tam kde by som zabedňoval doskami by bolo len 28-30 cm vaty a na zostatku 40 cm. Ešte by bola možnosť nadbiť hrady na výšku o 10 cm a bolo by všade 40 cm. Teraz ma napadlo, že by na miestach kde mi vychádza tá povala a hrúbka izolácie len 28-30 cm dať izoláciu ktorá by mala teplný odpor ako 40 cm vaty ako to tu niekto písal . Dík za Vaše poznatky a nápady .
@mirooslav Ten priestor mozes mat pochodzny. Len tam daj namiesto OSB iba obycajne dosky a nechaj priznane medzery. Taktiez tam daj menej vlny, aby bola odvetravacia medzera. A ten vnutorny sadrokarton posun najnizsie ako sa len da. Ale aj tak si myslim, ze ten pochodzny priestor ani nebudes vyuzivat a casom na tie dosky rozbalis este dalsich 20cm vlny ...
@mirooslav Mam to v podstate ako ty, v strede som to spravil pochodzne. Tam mam sdk, foliu, popod vezniky 20cm izolacie, pomedzi tusim 15 alebo 18 a nad tym osb zaklop. Tam kde nemam zaklop mam izolaciu 18 medzi a dalsich 20 ponad vezniky.
Opravit to planujem tak ze dam prec ten zaklop a bud spravim rost aby som dostal medzeru medzi izolaciou a zaklopom alebo dam osb prec a zakryjem to len doskami ktore nedam natesno, t.j. nech sa izolacia vetra
@madein1974 mas to natesno, ze sa izolacia OSB dosiek dotyka? Mam to riesene podobne, medzi izolaciou a OSB zaklopom som nechal medzeru 4-5cm, ale teraz som dostal strach.
@madein1974 ta voda sa tam ale z niekade berie. Rozumiem preco to ides robit, ale je otazne ci to pomoze, ten rosny bod tam teoreticky moze ostat. Nemas deravu parozabranu ?