Cawte ako sa pohybuju ceny podlahoveho kurenia okolie nitry plynovy kotol podlahovka prizemie a kupelna hore, ostatne 3 radiatory a 2 rebrikove radiatory a poter..diky
@diessel777 ako vravi @jan45 . Zalezi ako to mas navrhnute, a ci to mas navrhnute. Zalezi od tepelnych strat, ci tam pojde 750m rurky, alebo 1500m. Taktiez sa od toho odvija pocet rozvodov, a tympadom aj velkost rozdelovacov. (tie vedia tiez pekne omastit finalnu sumu). Inak na tvoju otazku sa moc odpovedat neda. Potrebujes navhr, rozpis materialu, a nacenenie ti uz potom spravi ktokolvek.
@diessel777 keď je plyn, hospodárnejší je kond. kotol, ten sa nedá využiť na radiatory, alebo musia byť drahšie radiatory. pri inom kotli musí byť regulácia atď,
Dobrý deň.Ideme kupovať dom - rekonštruovať.Chcela by som dať do celého domu podlahové kúrenie alebo niečo za čo ušetrím na mes. poplatkoch.Teraz je v dome kúrenie na tuhé palivo.Rozmýšľala som aj nad krbom s prieduchmi, ale od toho ma rodičia odhovárajú, že je z toho bordel a špiní to veľmi steny.Prosím o radu príp. nejakú firmu v Trnavskom kraji.
Ďakujem
@bambinousa1 Aky dom? Podlahovka je vhodna iba do dobre zatepleneho domu. Inak su lepsie radiatory. Najma vela izolacie musi ist do podlahy, nie menej ako 12-15cm. Inak sa teplo bude stracat do zeme ...
@bambinousa1 ušetriť npoplatkoch? to sa dosahuje tepelnou izoláciou - hrúbky 20 cm a viac
potom si môžete dať podlahovku + kondenzačný plyn. kotol
ako zálohu lacné krbové kachle, bez rozvodov
nás kúrenie v elektrine stojí 180 € ročne, drevom nekúrime, v plyne by to stálo 70 € ročne
;-)
@gkrivanek Ahoj. U podlahového topení je omezen využitelný výkon na 90 - max. 100 W/m2. Z toho vyplývá, že podlahovka je schopna vytopit i méně úsporné, až neúsporné baráky. Příklad 100 m2 x 100 W = 10 kW.
Osobně jsem měl podobný barák 136 m2 a TZ cca 10 kW. Vytopilo to naprosto spolehlivě. Otázka účtu za plyn je stejná jako za jiný zdroj tepla. :-)
@avalsorim lebo sú rozdielne teploty potom. Určite popod kuch. linku okolo steny treba dať dva okruhy, kôli ochladzovaniu od vonkajšieho múru a potom následnej kondenzácii na stene. To môže spôsobovať neskôr pliesne, lebo pod kuchynskou linkou a ani za ňou nie je až taká výmena vzduchu, ako v otvorenom priestore. Tak isto aj v mieste kde už končí kuch. linka čiže 60cm od steny, tak tam treba dať jeden okruh pred touto hranicou, aby keď stojíte pred kuchynskou linkou ste cítili teplo už od kraja. Nehovorím, že tam treba robiť rovnako husté okruhy ako po celej miestnosti, ale určite to tam treba dať. Tých pár metrov čo tam dáte je investícia nula nula nič oproti celej podlahovke.
Želám pekný deň. Daniel
zdravím, rád by som vás poprosil o radu. so sestrou sme sa rozhodli postaviť penzión so šiestimi izbami v turistickej lokalite, kde bude hlavná sezóna obmedzená na leto - teda na 3 mesiace - a mimo sezóny rátame s obsadenosťou okolo 30%. (dve izby pravidelne vykurované 2x34m2+ predajňa 65m2, ostatné len temperovanie) zastavaná plocha bude 200m2 a jedná sa o dvojpodlažný dom. (dokopy teda 400m2) na prízemí v prednej časti bude predajňa otvorená počas celého roka.
uvažujeme nad elektrickým podlahovým kúrením - múry by sme chceli stavať z tehly (odporúčali nám 38 wienerberger) len s tepelno-izolačnou omietkou. uvažujeme aj nad možnosťou 44 wienerberger, taktiež len s tou omietkou.
vykurovanie má byť podlahové - pravdepodobne devi rohož alebo tepelné fólie. plynovú prípojku máme - ale od architekta sme dostali info, že cenovo - vstupné náklady/prevádzka - je to asi narovnako s plynom a kúrením radiátormi ako s elektrickým kúrením cez podlahu a ohrev túv.
ide o to, že v období keď sa bude kúriť, bude väčšina izieb využívaná sporadicky - jediný priestor na kúrenie bude predajňa.
každá rada pomôže a vopred sa ospravedlňujem za laickú terminológiuemoticon
Mozem sa opytat ?? prerabame zhruba 30rocny dom , a na vrch chceme podkrovie ... musime to robit naraz co sa tyka podlahy/podlahoveho kurenia ? aj dolne aj horne poschodie ? alebo sa to da spravit postupne prve dolne poschodie a o par rokov aj horne ?