Evidencia výdavkov pri svojpomocnej stavbe

Profilova fotka
Ahojte, ak tu taka tema je, prosim presmerujte ma, dakujem. Rada by som vedela, ako si vy evidujete vase vydavky, ti co si svojpomocne stavaju, predovsetkym...vela veci je bez ziadneho bloku, fa... :-N Ako casto, akym sposobom, podla etap vystavby /zaklady, mury, strecha.../, v exceli?? Evidujeme si aj my, no dako mi ten moj sposob nesmakuje... nieco jednoduchsie... niekedy aj nie je cas pri 2 detoch, cez den vobec nie...potom sa clovek k tomu vracia, spomina si, co kde za kolko /tie vydavky bez papiera, na ruku/... Dakujem.
Odpovedať
Ja to robím taktiež v exceli. Tabuľka: poradové číslo, dátum, firma, suma s tým že sumu zapisujem do jednej z troch koloniek podľa toho ako nakúpim, a to: 1. nákup na reg. bloček, faktúru 2. nákup bez dokladu (bez DPH) 3. nákup cez ŠFRB nakoľko stavbu financujem cez túto inštitúciu Takto zapísané bločky a faktúry si odkladám podľa dátumu do šanóna. Je to veľmi jednoduché a prehladné, nakoľko v exceli ti to hneď po dopísaní spočíta, takže máš okamžite prehľad o financovaní.
Odpovedať
Ahoj Hanka, tak to sme na tom podobne :-) Ked sme zacali stavat, tak sme vsetko pisali do zosita, aspon som rychlo nacarbala datum sumu a naco boli pouzite a ked bol potom v zime cas sme sadli a vsetko prepisali do excelovskej tabulky...myslim, ze som to mala rozdelene na kolonku vydavky spojene so zacatim stavby..ako polozenie panelov na cestu, stavebna buda, kolky a pod....a potom stavebny mat. ako strk, drevo, piesok co bol potrebny k stavbe a zvysok bol uz taky material "velke vydaje"...tehla, skridla a pod. Teraz to uz zapisujem viac menej do stlpca, ale nepravidelne skor vsetko hadzeme do krabice a raz za cas doplnime tabulku. Ale urcite si na vsetko nespomenieme, co islo pomimo :-) Tak aj ja som zvedava ako ste na tom ostatni.
Odpovedať
Profilova fotka
ahojte. my si tiež vedieme výdavky v exceli. tabuľky som vytvorila krátko potom ako sme kúpili pozemok, takže evidované máme všetky výdavky aj tie, ktoré súvisia s kúpou pozemku. súbor do ktorého výdavky zapisujeme má vlastne niekoľko hárkov. jeden je sumárny v ktorom sú zosumarizované všetky časti, do ktorých výdavky začleňujem. a na ďalších hárkoch sú tie časti (alebo ako to nazvať) podrobne rozpísané. časti sú cca nasledovné: - výdavky súvisiace s kúpou pozemku (tam aj napr. poplatky na kataster, vybavenie úveru...) - výdavky súvisiace so začatím stavby (projekt, stavebné povolenie, rôzne poplatky, náradie, prívesný vozík...) - výdavky na hrubú stavbu uzavretú - výdavky na dokončenie interiéru a exteriéru domu - výdavky na prípojky, studňu - výdavky na terénne úpravy, plot, záhradu každá z týchto častí je ďalej podrobnejšie rozčlenená, aby sa v tom dalo ľahšie a prehľadnejšie orientovať. napr. prípojky sú rozčlenené na elektrinu, plyn, kanál, studňu. hrubá stavba je rozčlenená tuším na základy, múry, veniec, strecha, strop, okná a dvere plus ešte tam je položka na drobný materiál (napr. klince a nejaké ďalšie drobnosti). výdavky sa snažíme zapisovať priebežne, no nie vždy je na to čas/chuť ;-) faktúry odkladáme do šanónu, bločky hádžem len tak do krabice, bo väčšinou aj tak ide o menšie nákupy.
Odpovedať
Profilova fotka
@lili33 ako keby som nas citala |-| najviac ma stve, ze isto viem, ze uz nam nieco uslo, to co sa plati bez papiera... lebo na to clovek mysli, ze idem to zapisat, dojde za mnou pokakana mladsia dcera a konec, myslienky su inde... jednoducho povedany priklad, ale tak to je |-| |-| |-| @ups klobuk dolu ako ste si to dosledne rozdelili...to je super @dzusolm dakujem tiez za odpoved, IP.
Odpovedať
Profilova fotka
My staviame tiež uplne svojpomoc- a kedže vacsinou vsetko objednáva , nakupuje a vybavuje manzel, tak sa aj stara to , aby bolo vsetko zapisane- zatial ziadny excel, aj ked sme si k tomu uz parkrat chceli sadnut- zatial vsetko zapisuje do zosita- jednoducho polozka- cena- zosit je poruke, tak nam vacsinou nic neujde....ak mame blocky, tak odklada, ak nie tak len zapise. Snazime sa zapisovat stale ked sa nieco kupi, zatial islo o velke veci-cement, piesok, preklady....takze sa dalo, a aj ja mu sem- tam pripominam, co sme kupila a ci je to zapisane. Ja si myslim, ze uuuuuplne vsetkoaj tak nebude zapisane, nieco nam mozno aj uslo, a ja naozaj si uz na nic nepamatam, co kolko stoji, ale tak aspon 90 % zapisane budeme mat.
Odpovedať
my pri stavbe domu (od čias prípravy projektu, sietí, atď.) si zaznamenávame všetko do súboru v exceli (položku, dodávateľa, kontakt, dátum a cenu), faktúry a doklady sú samozrejme v šanónoch na poriadku... BTW, systém zaznamenávania si výdavkov (i príjmov) spolu s delením na ciele (stravu, oblečenie, bývynie, zábavu, deti/školu, dopravu, stavbu/bývanie) mám zavedenú od čias materskej (a to má syn teraz 17 rokov :-) ...písala som si to do bloku, a mesačne vždy dala údaje do excelovského súboru . Ak nemáš poruke počítač, postačí mať blok (starý papier - na mesiac vydrží a mesačne aj tak robím sumárny update) a denne večer tam zapísať nové údaje (a tie, ktoré updatnem do PC, len vyčiarknem). ...ozaj to nie je veľa papierovania či roboty-a a údaje máme stále ok :-) Viem, že štatistický úrad by mal radosť .... :-D
Odpovedať
Profilova fotka
my si tiez vsetko evidujeme, ale nie v PC, ale mame knizku, kde si vsetko zapisujeme, aj kazdu malickost...a to by sa jeden divil, kolko sa tych " malickosti" narata...hlavne teraz ku koncu... blocky si tiez odkladame, nieco sme museli dokladovat na hypo, dokonca chceli aj fotodokumentaciu(!) ci sme to naozaj pouzili......
Odpovedať
Profilova fotka
jeeej, dakujem za dalsie odpovede... tak vidim, ze dnes sa pustim do dalsieho pripisovania do tabulky :-D :-D :-D :-D :-D ste ma tak navnadili... Dakujeeem x-) x-) x-) x-) x-)
Odpovedať
Profilova fotka
no nepustila som sa pochopitelne vtedy, ale vcera vecer ale nedokoncila som to, dokoncujem dnes vecer a cez vikend... chybaju mi pochopitelne prachy... take co sme platili kes, bez papiera, faktury... ako ste to riesili ked ste si spominali...mna napadlo iba pozret vybery v banke, datumy...a spomenut si, ze co v tom case sa platilo...a tak... alebo otvorit fotogaleriu a ist pekne po poriadku...strky, drevo, karirohoze, vydavky na okolie domu...prispevok na projekt pristupovej cesty...atd atd... dakujem :-) :-) :-)
Odpovedať
1
Na pridanie príspevku sa musíte prihlásiť.
Presunutím fotiek môžete zmeniť ich poradie

Nenašli ste čo ste hľadali?