Vymurovanie jadra

idem prerábať a stále neviem ako spraviť steny či sadrokartón či ytong? bol by som za ten ytong (viac dôvery ako sadrokartón) ale bol som pozrieť pár prerobených kúpelní a steny im praskajú (v mieste spájania) a že nepomôže ani sieťka. potom som dostal typ spraviť steny z ytongu 7,5cm a z vonku ich obložiť sadrokartónom. co ma bude stáť sadrokartón ušetrím na klebri sieťkach robote a budem mať rovné steny len ich namaľovať, viete mi poradiť je to dobre riešenie? alebo ma to nejaký háčik? to spojenie ytong + sadrokartón?
Odpovedať
@piestany2 Ja osobne som to muroval zo 10ny ytongu a samozrejme po natiahnuti sietky som este steny v kupelke natrel takou parogumov proti vlhkosti. a mne stena v kupelke nepraskala.
Odpovedať
ide mi o to že nemusím dávať 10 ytong ale len 7,5 (úspora peňazí aj hmotnosti) z vnútra klasika sieťka ... obklad a z vonku na spevnenie sadrokartón doska, zároveň nemusím dávať lepidlo- sieťku- stierku len zakryjem skrutky a prechody medzi sadrokartónom a vymaľujem výhody : lacnejší YTONG cca 2 Eura /m2 miesto toho (sadrokartón cca 2 Eura/m2) úspora materiálu lepidlo- sieťka- stierka úspora práce - firma cca 6 eur/m2 pekná rovná stena (som v paneláku a susedom sa objavujú praskliny ) nevýhody ?????? neviem ??? sem s nimi ;-)
Odpovedať
Profilova fotka
@piestany2 Ja si myslím, že ten SDK je zbytočný a v tomto prípade možno aj nevhodný. Aby mala predsadená stena aj akú takú pevnosť, musel by si dať dvojplášť + konštrukcia, no neviem, je to len môj názor. Vymurovať z tvárnic Ytong je jednoduché a relatívne rýchle. Čo sa týka praskania povrchovej úpravy (omietok prípadne stierok), to môže závisieť od viacerých faktorov : - nesprávne, alebo vôbec neukotvená priečka - nesprávne ukončená priečka v mieste styku so stropom - nedodržaná minimálna hrúbka omietky, nedodržaný technologický postup, nedodržaná doba zretia... Dôvodov môže byť ešte viac, ale väčšinou to praská z vyššie uvedených nesprávnych postupov. Je dostať omietka určená na porobeton bez nutnosti sieťkovania. Používame to už asi 7 rokov a zatial ani jediná reklamácia, ale pravdou je, že pre istotu a kludný spánok aj tak sieťkujeme. Ale dosť dôležité je dodržať aj minimálnu hrúbku použitého materiálu, o ktorej sa dočítaš v technickom liste, penetrovať podklad aby omietka prípadne stierka /čo je sadrová omietka/ nevyschla príliš rýchlo atď. Za 18 rokov fungovania sme s praskaním nemali žiaden problém okrem jedného prípadu a to bola nakoniec porušená statika domu. Treba robit, tak, ako sa má a myslím, že to bude v pohode.
Odpovedať
my máme celé bytové jadro zo SDK najprv sme sa toho báli -viecerý nás odhovárali ale máme už 6rok a nemáme žiadne problémy ;-) podla mna keď vám bude robiť odborník tak sa nemusíte báť že vám budu praskať spoje :-)
Odpovedať
@bujdo čo píšeš je pravda, ale náš panelák "pracuje" dosť, vidno to aj na všetkých spojoch panelov :-S praskliny sa dajú eliminovať keď si dá firma záležať (to však nik nezaručí hlavne keď ich nebudem môcť skontrolovať ) skôr som chcel využiť výhody oboch Ytong/ SDK pri rovnakých nákladoch (možno aj nižších) a eliminovať nevýhody jednotlivých systémov.
Odpovedať
Profilova fotka
@piestany2 AK SA môžem spýtať, v ktorej časti Pn sa nachádza ten panelák ? záleži aj od konštrukčného systému panelového domu. Napr. Trajan je plný PS 82 TT, kúpelka je umiestnená centrálne v byte a tam nemá prečo pracovať, keďže nie je vystavovaná teplotným zmenám a konsiladácia panelákov po 25 rokoch je už v prevažnej miere ukončená. Ďalším typom je B 70, toho je plná Valová, podobný prípad ako Trajan. Napr. Hlinku, Juh a Teplická to je samá T 06B, prípadne T08B. tak sú kúpelky čiastočne vystavované teplotným zmenám. K Tvojmu problému, sám som robil kúpelku v 3 podlažnom T06B, odporučil by som PORFIX / YTONG - 100 mm, minimálne aspoň na stenu ,kde bude kuch. linka. Tá hrúbka je tu aj kvôli drážkam pre vodu a odpad,ktoré môžu byť aj 50 mm hlboké a po celom obvode a keď podsekneš 75 mm stenu, tak to je už problém. Rozhodne dobre navlhčiť, prípadne penetrák a na to z každej strany sieťku, najlepšie v dvoch vrstvách v jednom pracovnom kroku. Ja som dal len jednu vrstvu z každej strany, ale žiadne trhliny. Takisto som presieťkova lvšetky spoje panelov 50 cm na každú stranu.
Odpovedať
jeden rozumny argument pre mna bol - ked ta z hora vytopia co potom? asi bude lepsi porobeton ako sadrokarton.
Odpovedať
@xmarekx trajan kúpelňa je centrálne v byte (na chodbe). Keďže nebudú visieť na stenách žiadne skrinky aj umývadlo bude so skrinkou na zemi a voda sa tadiaľ bude viesť minimálne, chcel som odľahčiť stenu a dať tam len 7,5 PORFIX / YTONG . + na spevnenie sadrokartónovú dosku 2600x 2200 a samozrejme by sa ušetrilo za lepidlo sieťku stierku a hlavne za robotu, keďže mam dosť natesno rozpočet. @malydom s tým máš pravdu keď zamokne SDK môžem ho tak zlúpať a celu stenu robiť nanovo :-| inak včera som pozeral dvere a padlo mi do oka stavebné púzdro inak dražoba ale ja tam mám úzku chodbu mne by pasoval, to by som musel spraviť stenu hrubšiu aby sa mi to tam vliezlo :-S
Odpovedať
Profilova fotka
@piestany2 keď vravíš, že máš úzku chodbu tak sa jedná o 1 alebo 2 i . byt ? tie mali uzunké chodbičky a do kuchyne sa prechádzalo cez obývačku. 3 a 4i majú chodbu pomerne veľkú a s otváraním dvier tam nie je problém. Ono možno ten SK víde drahšie ako osieťkovanie, pretože sieťkovať tak či tak musíš vnútro a už by sa to urobilonaraz aj zvonku. Cena za 50 m rolku sieťky je 27 € a jedno vrece kleberu okolo 9 €, spotreba asi 3-4 vrecia, a osieťkovať pri troške zručnosti si to vieš aj sám. 75 mm je nevhodný aj kvôli stabilite a presnosti, pri tejo hrúbke omnoho ľahšie dôjde k vybočeniu pri murovaní a napr. ak sa raz poriadne opreš o stenu, môžeš ju narušiť, Na Tvojom mieste by som dal 75 mm stenu, kde budú dvere a medzi WC a kúpelkou, 100 mm na kuch. linku. Aj keď tam nebudú skrinky, nikdy nevieš kedy sa rozhodneš inak, alebo predáš a potom ? Stavebné púzdro som zvažoval aj ja, ale tá cena sa absolútne vymyká realite a samozrejme treba na to hrušiu stenu, min 100 mm.
Odpovedať
neviem, podla mna je uplne zbytocne v kupelni a wc obkladat ytong SDK, kedze na to ide obklad nie? - za lepidlo moc neusetris, obklad sa musi lepit. a sietka je hadam aj lacnejsia ako SDK... @piestany2
Odpovedať
@manilla z vnútra samozrejme ze nie to by som si všetko len skomplikoval . uvažoval som o možnosti len z vonku ale čím ďalej tým viac váham. @xmarekx asi máš pravdu kvôli bezpečnosti aj dlhá bude hlavná stena pripjil som aj náčrt ako to bude asi vyzerať ta chodba má cca 80 cm mierne nad šírku dverí a práveže všetko mi bude robiť firma pri 2 malých detoch si nemožem dovoliť robiť mesiac kupeľnu (aj ked to bude drahšie )
Odpovedať
Článok sa načítava...
Profilova fotka
inak toto vyzerá na tie byty čo sú pri kotolni, tie čo majú červené panely naspodku a majú veľmi veľké loggie, presne je to typ B 70. Ak naozaj šetríš, prečo nejdeš do PORFIXU, je o cca 1/3 lacnejší a nejaký veľký rozdiel v kvalite oproti YTONGU na takú stavbu ako kúpelka ani nespoznáš, je pravda,že s Y sa lepšie robí, ale na tak malú plochu to ani moc neoceníš, ale na úspore už áno. ale ako vidím, murovať budeš len 2 obvodové steny a jednu deliacu . cena pri Porfixe je cca 7,5 € /m2 - 75 mm a 10 €/ m2 - 100 mm. Lepiaca malta na porobetón cca 6 € / 25 kg vrece , kleber 9 €. S tým SK sa len nadreš navyše a ak to sám nebudeš obkladať, víde to drahšie ako sieťka.
Odpovedať
@piestany2 jaaj sorry, ja som myslela ze aj zvnutra :-D ale inak suhlas s @xmarekx nedavala by som ho tam.
Odpovedať
@xmarekx dík za typ, vymurujem to a basta. Mam tu takého kolegu čo stavia (síce len teoreticky :-D ) už 2 roky a už druhý dom, popýtam jeho, on mi to vymuruje. Pre neho to snáď bude hračka ;-)
Odpovedať
1
Na pridanie príspevku sa musíte prihlásiť.
Presunutím fotiek môžete zmeniť ich poradie

Nenašli ste čo ste hľadali?