Poraďte auto do 20 000 EUR, najlepšie kombi a nejazdené

Zobraz úvodný príspevok
Čauko, viem, že toto je fórum o bývaní, ale tak automobil hádam aspoň okrajovo súvisí s bývaním :) Celý život žijem v tom, že striedam kadejaké šupné staré auta a každý rok kúpim nejaký črep za dvojku a potom banujem, že sa rozpadáva. V podstate som mal za 30 rokov života viac áut jak frajeriek :D Každopádne, už ma to nebaví a som ochotný ísť radšej do nejakého leasingu a zobrať nové auto, kým nám EU ešte úplne nezakáže spaľovacie motory. Problém je ten, že neviem čo vybrať. Tie ceny dnes sú neskutočné, o tom potom, ale čo to za hovienka sa dnes vyrábajú? Okay, pôvodne som vôbec nechcel žiaden turbobenzín a 1.0 hovienka som ani nepovažoval za motory. Som však ochotný ísť do 1.0 turba, lenže ani tam moc nenachádzam to, čo hľadám. Takže otázka - čo hľadám? Auto vhodné pre rodinu. Mám ženu, dve deti a psa. Ideál, ak by to bolo kombičko, alebo aspoň kus väčší kufor. Proste chcem tým povedať, že také vysávače ako picanto a i10 a pod. pre mňa nie sú vhodné. Palivo benzin, alebo benzin plyn. Kruťak by som chcel aspoň 200. Potrebujem auto, na ktoré keď šliapnem, tak to proste ide a nie že sa mu musím prosiť na trojke do kopca devedesiat. Úplná topka by bola, keby to malo pamäťové sedačky, to som mal v jednom mojom mondeu. Bolo to super, že keď som si svojim kľučom otvoril ja, tak sa mi naštelovali zrkadla aj sedačka a keď si otvorila žena, tak sa naštelovali jej. Proste sadneš a jazdiš a nie 10 minut štelovať zrkadla a sedačku a všetko... Ostatné požiadavky ani moc nemám, ešte akurát chcem manuálnu prevodovku, ideálne 6 stupňovú. Reči o tom, že automaticka je super si nechajte pre tých, ktorých to zaujíma, ja som si skúsil a viem, prečo chcem manuál. Proste tak to je, tak sa s tým prosím nezdržujme. Ďakujem za pochopenie. No a bolo by super, keby bola kus vyššia verzia, teda aby som v roku 2023/24 bol schopný aspoň zadné okná otvárať elektricky (tempomat, dažďovy a svetelný senzor sú príjemné benefity pre mňa). Ekologia mi je ukradnuta, no a čo. Idealne, ak by to nemalo ani štart stop. Ale to už asi dnes nie je možné... Rozpočet mám samozrejme čo najnižší. Chcel by som vliezť do 20k Zatiaľ čo som pozeral, tak: Seaty, hyundaie, fordy, kie vylučujem. Kde by mi to vychádzalo cenovo, tak tam sú že 56kW a kruťak 117Nm pri 4200 otačkach (akože wtf... to aj na motorke mám lepší kruťak) Renaulty, pežoty, citroeny vylučujem, lebo sú to francúze a s tým nechcem mať nič spoločné. Tiež viem prečo, nepotrebujem presviedčať. Fiat, mitsubishi, honda, VW - nemajú nič v mojej cenovej hladine Škodovky - tu by som sa možno vedel stotožniť s fabiou 1.0 a 81kW verzia má aj 6 stupeň mechaniku, aj je to benzin, aj má 200 kruťak. Len neviem, aký to má kufor. Suzuki - Vitara by možno mohla splňať moje požiadavky Lada Xray - na počudovanie ruska Lada vyzerá super, výkon 91, kruťak cez 200. Len sa teraz kvoli embargu asi nebude dať reálne zohnať. Dacia duster motor TCe 130 má kruťak krásnych 240Nm. Len marhy nepíšu pri jakych otáčkach (bo keď to bude pri 6000, tak nech si nechajú...) Vedeli by ste prípadne odporúčiť ešte nejaký podobný automobil? Upozorňujem, že nemám záujem o jazdenky, už fakt nie. Ani o pokračovanie leasingu a podobné prkotiny. Max som ochotný ísť do predvádzacieho vozidla, ak bude mať do tých 15-20k najazdené. Ďakujem
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od stefanby:

@petersd olej som zatial nemusel dolievat ani na …
@stefanby predpokladam ze nafta 2.0 :-)
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od raziel628:

@stefanby predpokladam ze nafta 2.0 :-)
@raziel628 ako inak :)
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od palo18:

@frantisekca ale ja sa nechcem hadat a s vasou pa…
@palo18 pravda podľa toho posledného článku je že Renault vyvíjal pre Mercedes len maloobjemové naftové, ale ten posledný benzínový TCE je vývojom viacerých zainteresovaných a používa sa tiež v rôznych značkách. niekto tu chváli naftový 2 l pre mňa je to traktor, podľa toho charakteristického zvuku, každý si môže kúpiť aký chce ak na to má
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od duzu:

@palo18 pravda podľa toho posledného článku je že…
@duzu pravda je len ta, ze bud neovladas ani len googl alebo umyselne pises tak aby ti to pasovalo. Ale to je uplne jedno. Ani prvy ani posledny krat, nekomunikujes inak. Motor renault v daimlery. 1,5 1,6 nafta. O,9, 1,0 1,2 benzin. 1,33 evolucia 1,2 vyvoj renault mercedes nissan.
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od palo18:

@duzu pravda je len ta, ze bud neovladas ani len …
@palo18 to bežný zákazník nepotrebuje ovládať, len som dal info podľa toho článku že posledný TCe nerobil vývoj len samotný Renault a nahrádzal pôvodný 1,2 ktorý mal uvedenú závadu, celé tu je to o ničom pre kohokoľvek pre kúpu auta do 20tácov, prosím admina aby to všetko zmazal a uzamkol tému
Odpovedať
Ja vam do toho len zabrdnem tym, ze spotreba oleja a benzin v oleji nie je ten isty problem a ani nemaju uplne rovnake priciny. Benzin ide do oleja kazdom benzinovom motore - ved si cuchnite pri vymene. Je len rozdiel v tom kolko a kolko sa ho jazdou stihne odparit. Je mozna kombinacia nepriameho vstrekovania, vyhrievanej garaze, dlhych tras, ze ho bude citit minimalne, ale ked vypustis daky maloobjemovy priamovstrek (vacsinou kratke trasy), tak to musi zacitit aj fetak... Edit: este doplnim, ze spotreba oleja moze byt z tohto hladiska aj ziaduca pre bfu, lebo tych uzasnych 30kkm nebrusis vacky (atd.) totalne znehodnotenym olejom, ale ten olej priebezne obnovujes ;-)
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od minoo:

Ja vam do toho len zabrdnem tym, ze spotreba olej…
@minoo až nato že inde hladina oleja klesá ale u toho 1,2 stúpala a znehodnocovalo sa mazanie auto nadmerne dymilo,aspoň podľa popisu niekoľkých vo fore o Renaulte, je bežné že každý pred kúpov hľadá všetke dostupné ifo aby nekúpil mačku vo vreci, to ti predajca neoznámi lebo chce všetko predať
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od duzu:

@minoo až nato že inde hladina oleja klesá ale u …
@duzu len zabudli pouzit "spravne" stieracie kruzky (zo skodovky), aby to dorovnali spotrebou ;-) urcite to uz napravili...
Odpovedať
Profilova fotka
Ja momentálne hľadám nejaké elektro auto, jazdené do 15 000€ Max. 2018 ... Chcem čisto elektro žiaden hybrid ... Žiaden olej , benzín bludy... Kvôli servisu a spotrebe sa chcem vykašľať na spalovaky ... Nabíjať viem pohodlne pri dome , prípadne do budúcna aj z fve zadarmo ... Teoreticky sa o trochu vyššia cena za jazdenku by mala vrátiť rýchlo na pohonných hmotach a absencii servisu Ak by niekto o niečom vedel alebo chodí do zahraničia za autami nech sa mi ozve ... Prichádza do úvahy Nissan leaf novší minimálne s 40kwh baterkou alebo uvažujem Renault zoe s 52kwh baterkou ... Prípadne Hyundai ioniq ale tie sú vraj kus kazove neviem ...
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od minoo:

@duzu len zabudli pouzit "spravne" stieracie kruz…
@minoo novým motorom, je čudné že až po čase lebo len segment bol najpredávanejľí v triede malých cros v EU už od roku 2013 vtedy sa u nás ešte veľa nepredával, v tom čase bol u nás predávanejší Suzuky SX4, zrejme pre cenu,neskôr to isté sem daval i Fiat, videl som ich vedľa seba úplne rovnaké len iný názov
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od dexter89:

Ja momentálne hľadám nejaké elektro auto, jazdené…
@dexter89 akurát jazdené od 2018 už 6 ročné a životnosť batérie s vekom klesá kapacita a tam je podstatná práve cena bat. zatiaľ to nie je najlacnejšie vozenie zadku v rovnakom segmente, skús zistiť ktoré batérie vydržia najviac má sa dovážať lacná čína bežné spaľovacie majú záruku na 5-8 rokov alebo 100-150 tis za základnú cenu a podstatne lacnejšie, servis na každom kroku, bat. musíš hľadať
Odpovedať
Profilova fotka

Odpoveď na príspevok od duzu:

@dexter89 akurát jazdené od 2018 už 6 ročné a živ…
@duzu jj tak hej so servisom pravda , už nejaký ten mesiac to sledujem , ale väčšinou motor servisovat takmer nemusis elektromotor je v podstate primitívne zariadenie oproti spalovaku... Brzdy a podvozok je o niečo jednoduchši nemás výfuk... ale zas tam sú výmeny rovnako jak u spalovakov čapy, brzdy atď... Batérie pozerám na britské americké fb stránky majiteľov rôznych značiek ... Su tam kusy leafy ročníky 2012 s nájazdmi cez 150 000 míľ alebo aj 300 000 km a baterka degradovala o nejakých 20% U tých Zoe batérie degraduje za nejakých 100 000km o nejakých 7% to je v podstate nič ... Kúpiš jazdnku s baterkou na 93% ... Pokiaľ je baterka vadna prejaví sa to vraj hneď degradáciou od výroby a tie jazdenky to by malo byť OK vraj by to malo zvládnuť baterka cez 450 000km to skôr sa ti rozpadnú plechy ako baterka ... Skôr sa bojím kus servisoch jak si písal keby niečo skôr sa stáva že software niečo zle vyhodnotí a auto je pojazdné ale elektronika ho blokuje
Odpovedať
Článok sa načítava...

Odpoveď na príspevok od dexter89:

Ja momentálne hľadám nejaké elektro auto, jazdené…
@dexter89 Ja som Ťa mal za rozumného, zbehlého človeka... vidím že som sa zmýlil...
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od petersd:

@dexter89 Ja som Ťa mal za rozumného, zbehlého čl…
@petersd nikto neovláda všetko , no klímu ovláda lepšie ako ktokoľvek iný na tomto fore, ja sa skôr poučím na chybe iného, v čisto el. aute som sa neviezol no spočítať náklady na zvezenie svojho zadku ešte viem, to ako ked ti niekto povie pod ma odviesť k našim dám ti na benzín, tak mu odpoviem kúp si benzín na spotrebu pre tú trasu a skús sa tam na ňom dopraviť ak môžeš použiť na cestovanie vlastné auto v práci , vyplatia ti za km určený tarif
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od dexter89:

Ja momentálne hľadám nejaké elektro auto, jazdené…
@dexter89 Zabudni nad tým, čo zvažuješ. V podstate už dva roky zvažujem, že predám 2 svoje autá a kúpim elektrické. Začal som zvažovať Zoe, potom i3, Ioniq, Leaf atď. Nie, nejde o nejakú nespoľahlivosť, ale o úžitné vlastnosti. Tie i3 pred 2 rokmi išli po 12k, dnes podstatne viac. Až budeš sa do toho ponárať, hľadať, tak prídeš na viacero vecí, ktoré ťa proste budú odrádzať, alebo nútiť žiť s kompromismi. Už len taká blbosť, ako nemožno auto "ovládať". Prečo? No lebo 3G padlo a tie generácie mali iba 3G modul, nemožnosť upgrade (snáď len Nissan ide, ale cena), alebo CHAdeMO ktoré sa vytráca a nemá budúcnosť, prehrievanie akumulátora (nemožnosť rýchleho DC dobitia), malý akčný rádius, problémová dialnica atď... Prihoď k zvažovanému rozpočtu 5000€ a budeš v úplne inej dimenzii, napr. ID3, či "napodobeninu" MG4. Tam je už naozaj slušný dojazd a poteší, že za pol hodiny na nabíjačke sa zas dostaneš naozaj ďaleko. A tých 30-40 minút nabíjania zas tak život neskomplikuje. Majú slušné výbavy, asistentov, dobre to svieti atď... Ale vzhľadom na súčasnú situáciu ti silno odporúčam ešte počkať minimálne do zimy, konca roka. Aspoň ja očakávam, že ceny pôjdu o kus dole. Už pol roka je nejaká cenová vojna, automobilky majú ešte stále rezervu na zníženie cien, ceny akumulátorov rapídne klesli a je echo, že ešte pôjde jejich cena dole. Na Daciu zabudni, tá je hrozná 😂. Spomínané auta som skúšal, každé som mal minimálne na týždeň, či dva, keď som bol na SK. Naposledy Peugeot e-208. Mimochodom na pobavenie... Naj rýchlosť na diaľnici je 116 km/h. Spotreba stále nízka, v premávke neobmedzuješ do cieľa prídeš iba o pár minút neskôr (CA-BA 220km rozdiel asi 11 minút).
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od hockto:

@avantime ak pisal ze rozmysla nad atecou, cx5kou…
@hockto pardón nečítal som všetko. Určite by som bral japonca. Máme doma dvoch a veľká spokojnosť jedna je tiež Mazda ale 3 benzín automat.
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od duzu:

@dexter89 akurát jazdené od 2018 už 6 ročné a živ…
@duzu ako ti tu pisali ini a ako aj ukazali dlhodobe testy, degradacia baterky tak ako tym bolo strasene (a lá auto je po 8 rokoch na odpis-vymenu baterky) sa opakovane nepotvrdili.
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od frantisekca:

@dexter89 Zabudni nad tým, čo zvažuješ. V podsta…
@frantisekca za predpokladu ze ty pojdes stale svoj dialnicny max 116kmh a druhy clovek pojde taku tu dialnicnu klasiku 140kmh, tak je na uvedenej trase rozdiel 20 minut, co je pri tak kratkej vzdialenosti celkom dost, pricom neratam, ze by si este nahodou musel to auto po tej ceste nabijat. Ale kazdopadne tie male lacne elektro auta nekupujes na dialnnicnu jazdu, takze je to v podstate jedno v tomto smere
Odpovedať
Profilova fotka

Odpoveď na príspevok od petersd:

@dexter89 Ja som Ťa mal za rozumného, zbehlého čl…
@petersd a ja som ťa mal vždy tak trochu za šajbnuteho konšpiraciami a bludmi ale v niektorých názoroch si OK ! 😃 @duzu ide o to, že mám starú popelnicu 1,4TSI vkuse sa to kazí... žerie to cca 8l/100 Km a na servis som len za dva roky vysolil cez 1500€ ... mám toho proste dosť... Práveže si viem zrátať dve a dve viem kolko ma stoji spalvak ...veď auto s dojazdom aj 250-300 km viem zohnať relatívne za 15k ... keď jazdím cca 30 000Km ročne tak to mi vie ušteriť za rok aj cez 2000€ len na pohonných hmotach + aj na servise zrejme... okrem toho mne sa elektricky pohon nesmierne páči... je to nebe a dudy oproti spalovaku... je pravda že brazdiť Europu s tym asi nebudem ale 95% času chodim kratke trasy do 100Km ... ne som biznismen, neponahlam sa nikdy nikde... aj spalovakom chodim po dialnici 110-120 ... som funkcionalista , potrebujem proste dopr. prostriedok na prepravu z bodu A do bodu B, neriešim žiadny športovy zažitok z jazdy ani nič podobne... aj keď idem dlhu trasu, tak po 200 Km stojim a odpočivam, nechce sa mi sedieť za volantom hodiny... proste to nabijanie by ma zrejme nijako neobmedzovalo a dnes už aj tych nabijaciek je ako šafranu a da sa @frantisekca diky za nazor... jj aj to zvažujem ešte počkať... ono čochviľa podla mna či sa to niekomu páči alebo nie... baterkove auta nahradia spalovaky... stači si len pozrieť ako ten trh rastie dynamicky všade vo svete a ako to zlacnuje... moj nazor je že za takych 15-20 rokov budu ako na blazna pozerať na toho, kto ide v spalovaku nie na elektre... ale mozem sa mylit.. no fyzika hovori neuprosne bohuzial energeticky v prospech elektriky a vsetko ide cestou nizsieho odporu, ani voda netečie hore kopcom... nehovoriac o to, že od r. 2027 vraj sa maju emisne povolenky zaviseť aj na sektor dopravy ! nie len priemysel... takže tipujem ze ceny benzinu to vymršti do výšky
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od dexter89:

@petersd a ja som ťa mal vždy tak trochu za šajbn…
@dexter89 prosimta a to ake elektro auto vies kupit za 15k a nezblaznis sa v nom pri 30tis km/rocne? plus teda, ak to robis kvoli tomu aby si usetril, tak na to asi rovno zabudni...
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od dexter89:

@petersd a ja som ťa mal vždy tak trochu za šajbn…
@dexter89 Mozno preto sa ti kazi to 1,4TSI, lebo mu nedoprajes tzv. "taliansku udrzbu" (vytacat motor po obmedzovac, alebo aspon jazdit vo vyssich otackach). Zaklad je to nepodtacat, pri castych kratkych trasach castejsie menit olej (dvakrat do roka). Priamovstrek sa rychlo zakarbonuje uz z principu (sacie ventily, kedze ich neomyva benzin), zvlast, ak ho obcas nevytocis (ked je zahriaty). Plus kvalitne palivo vie tiez trochu pomoct. 100km uz nie je kratka trasa.
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od durino:

@dexter89 Mozno preto sa ti kazi to 1,4TSI, lebo…
@durino dnes kúpiš nový benzín i nad15- 20 tácov a 5-8 rokov alebo 100-150 tis. máš záruku a nič čo si popisoval na ňom nehrozí
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od duzu:

@durino dnes kúpiš nový benzín i nad15- 20 tácov …
@duzu Vsetky priamovstrekove motory sa z principu postupne zakarbonuju, je to len otazka casu. https://www.autorevue.cz/tvorba-karbo...
Odpovedať
Profilova fotka

Odpoveď na príspevok od hockto:

@dexter89 prosimta a to ake elektro auto vies kup…
@hockto @durino @duzu ale ved to mam všetko aj prepocitane ... aj od klim ma vacsina odhovarala pred 5rokmi ze je to neefektivne, zamrznem, huči to, nevykuri to a pod... za 15k kupiš už aj na SK aj v CZ 2018 aj 2020 možno nissany leafy alebo renaulty zoe (tie su sice male ako clio ale ja mam len 1 dieta) ... dojazd rozumnou jazdou 300km na tom sa už da kludne brazdiť slovensko a ked idem na dovolenku /vylety po Slovensku, nikde sa neponahlam... 90% aj tak budem jazdit do roboty a popri meste... na tento učel je elektro určite ekonomickejši ako iny spalovak... aky spalovak kupim za 15k aby som s nim nemal problemy a servis? Plus aj ked dam 15k ale nabijam doma, vozim sa za minimum... plus velke plus je ze v robote robime na fotovoltike 20kwp ... budu vznikat prebytky od jari do jesene budem mozno vediet nabijat 8h aj v praci a vozim sa zadarmo ... ake auto mi dokaze ušetriť tolko nakladov? min. 2000€ rocne? ved mozno sa mylim dajte mi tu racionalny prepocet a argument a ja kupim spalovak... ale zatial ma nic nepresvedfcilo o opaku... a tie evergreeny opakovane myty o pokazeni baterky, problemovom nabijani atd... ma nejako nepresvedcili, bo sa to ukazuju ako uz 100x vyvratene bludariny
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od dexter89:

@hockto @durino @duzu ale ved to mam všetko aj p…
@dexter89 no prepocet nie je problem spravit, ale naco ked ty uz si nastaveny, ze akykolvek benzin/diesel kupovany jazdeny bude vykazovat servis a platby za neho? Plus teda, je ti jasne ze problemy a servis mozu. resp. budu aj s elektro autom hej?
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od durino:

@duzu Vsetky priamovstrekove motory sa z princip…
@durino na staršom je to problém, ked má 150 tis už to posuniem dalej lebo potrebujem spoľahlivé a to nie len pre motor, záleží ako jazdíš či plyn brzda alebo ho necháš len v miernejších otáčkach a kedže bývam kde je všade kopček musíš do kopca poriadne pridať lebo stratíš otáčky
Odpovedať
Profilova fotka

Odpoveď na príspevok od hockto:

@dexter89 no prepocet nie je problem spravit, ale…
@hockto servis samozrejme podvozok, brzdy nejake čapy ako aj u spalovaku ... ale gro veci ti proste u elektromotora odpadá... viď príspevky vyššie (zakarbonovane vstreky, olej ...) aj ten podvozok je omnoho jednoduchsi takže sa netvarme, že servis spalovakov a elektromotora je rovnaky... uz len z principu a štatistiky je to blud, keď tam je o XY súčiastok a pohyblivych častí menej... resp. skoro ziadne, u spalovakov mas tych suciastok stovky... a vedia to už všade vo svete... ja tu nepišem svoje dojmy ale seriozne su ceny za elektromobily vyššie aj kvôli tomu, že vyrobcvia spalovakov davali nižšie marže pri predaji spalovakoch , lebo vedeli že to doženu na servise... u elektra sú vozy, čo servis nikdy za 10r. ani nevideli ... samozrejme vždy sa moze daco vyskytnut ale hovorme o nejakej tej pravdepodobnosti a u elektra mam proste vacsiu pravdepodobnost, že servisu bude omnoho menej...
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od dexter89:

@hockto servis samozrejme podvozok, brzdy nejake …
@dexter89 lenze "omnoho menej" sa neda kvantifikovat, takze co sa tohto tyka, neda sa to nijak zahrnut do prepoctu co sa financne oplati. Ale ak napr male elektro auto rok 2018 stoji 15tis e, tak si mozes kupit male benzinove auto rok 2018 za 10 tis e, a povedzme 3 roky jazdis zadarmo, dobre nie?
Odpovedať
Profilova fotka

Odpoveď na príspevok od hockto:

@dexter89 lenze "omnoho menej" sa neda kvantifiko…
@hockto ano ... ale po dvoch - troch rokoch som v podstate už na rovnakej cene ako u spalovaku... plus ten komfort a vozenie je za mňa u elektra rozhodne lepší , aj čo sa týka riadenia vozu pohodlia atď... takže neni o čom to je rovnake ako keď vacsina povie že auto s automatom je blud ... aj ja som taky bol a teraz by som ine ani nekupil... a poviem ti 90% ludi mi hovori ze auto s automatom nechcu a ked sa ich pytam ci take auto soferovali povedia ze nee ... rovnako je to asi aj u elektra... ale nech si kazdy jazdi k čomu ma jeho srdce bližsie a co mu vyhovuje ... mne je to jedno, len nech niekto kto ma racionalne dokazy o nevhodnosti takeho riesenia pre moj učel, nech ich aj podloži nejakym racionalnym argumentom... rozhodne keď dakto chodi 2x do tyždna BA-KE alebo nahana zakazky po celom Slovensku , tak mu zatial neodporucim elektromobil ... ale bavim sa o malom rodinnom aute pre učely dojazdu do roboty a sem tam vylety... + možnosť dobijania doma a z FVE... a na tento učel mi už pri sucasnych cenach pride e-auto ako najlepsie ... pred 2-3 rokmi tomu samozrejme tak nebolo lebo jazdenky stali aj 25-30k takze to by samozrejme sa aj tvojim prepoctom mi nikdy neoplatilo...
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od dexter89:

@hockto ano ... ale po dvoch - troch rokoch som v…
@dexter89 pozri, nemozes pouzit slovo komfort vozenia a parametre 30tis km rocne a tie auta co si pisal, to je jednoducho mimo, prilis vela kilometrov na to aby sa to dalo brat ako pohodlne rodinne auto. Ak by si to mal ako druhe auto v rodine cisto na mesto a/alebo na vozenie do roboty pre teba sameho, potom ok, beriem, ale ako jedine auto v rodine je to zle riesenie, ci uz z hladiska komfortu, ale aj dalsich parametrov (dojazd atd). Ale to je samozrejme pocitova stranka veci... Financna stranka veci je ine, ale aj tu by som povedal ze je to velmi otazne, kedze tvoje posty obsahuju prilis vela "malo by byt" atd, cize nic realne, len dohady. Ja ti viem povedat, ze ked kupis napr male benzinove auto, tak realne usetris X tisic, ty vies povedat, ze ked kupis elektro, tak mozno po X rokoch sa budes vozit lacnejsie. A prezije to auto vobec dovtedy? To nikto nevie. Aka bude cena elektriny a benzinu o 3 roky? To nikto nevie. Budes moct nabijat na firme zadarmoo tri roky? To nikto nevie. Takze jasne ze je to len tvoja vec, ci kupis elektro alebo nie, su to tvoje prachy, ale pisat tu ze to mas preratane a kupujes to preto aby si usetril, je proste bs
Odpovedať
Na pridanie príspevku sa musíte prihlásiť.
Presunutím fotiek môžete zmeniť ich poradie

Nenašli ste čo ste hľadali?