Nové testy na vodičák od 1.4.2023

Zobraz úvodný príspevok
https://www.minv.sk/?test-pcp-test skúšal som test po ukončení zobrazí správne i nesprávne ale nezobrazí aké majú byť správne neviete niekto kde to nájsť, ak sa dá opakovať test dá nový na stránke nie je kontakt na políciu na facebooku dali len niektoré a nikto z kompetentných neodpovedá
Odpovedať
1
2
@sousedekovci89 predstav si, vozidlo ak má poruchu smeroviek, má povolený dojazd. Alebo príklad. Vymlatena baterka, lebo ti odišiel alternátor a šiel si X km na batériu, ktorú nemalo čo dobíjať... Sused ťa príde odtiahnuť, nemáš elektriku v aute... Čo budeš vyhadzovať z okna pomaranče, aby ten za tebou vedel, kam odbočuješ? Proste nad tým nepolemizovat. Je to tak dané v zákone a basta.
Odpovedať
@dodok Zastavenie - ty zastavíš auto z tvojej vôle - tzn zastavíš lebo chceš Zastavenie vozidla - auto sa zastaví bez ohľadu na to čo ty chceš - typicky porucha
Odpovedať
@megdesign ono dnes ti uz vacsina aut v takej situacii vypise: odstavte vozidlo a kontaktujte servis. Alebo v manuali najdes vetu, ze vozidlo sa neodporuca tahat a vyrobca nenesie zodpovednost za skody tym sposobene. Ale nie o to slo. Islo mi o to ze vzhladom na to ze v Europe su az 4 krajiny s lavostrannou premavkou, sanca ze stretnes auto z takej premavky s potrebou takto davania znamenia o zmene smeru je tak miziva, ze sorry fakt z toho robia ulohu z logiky.
Odpovedať
Niektore otazky v teste su fakt o nicom.Naco ma vodic vediet na akom principe funguje zazihovy a vznetovy motor?Hlavne ze pri defekte pneu si mnoho vodicov nevie vymenit koleso,resp.opravit super opravnymi sadami.Alebo otazka,co je technicke oneskorenie brzd?Dalsia znie,ze pri hustej hmle si ma naplanovat casovu rezervu na jazdu.Ved to aj pri dazdi by si mal clovek naplanovat casovu rezervu.
Odpovedať
@kuracinarez Nepozeral som síce nejaké nové testy, možno by som si to mal prezrieť, ale podľa toho, čo tu tak čítam, mám taký blbý pocit, že sa to tu mení na americkú mentalitu. Alebo ako to nazvať. Príde mi to, ako keď by som napísal na Savo, že sa nesmie piť, Na nože dať upozornenie, že sa môže človek porezať, na rôzne fľaše s minerálkou dávať návody, ako ju otvoriť a podobne. Ako pre dementov. Ale na druhej strane je pravda, že ľudia sa tak aj správajú. Ako keby všetko museli mať napísané čierne na bielom, lebo inak "nevedia" čo majú robiť. Bohužiaľ to tak je. Akosi sa im nechce uvažovať.
Odpovedať
@pochabel je tam veľa zbytočných vecí , no to sa dá zvládnuť ked to pár krát prejdeš otázky sa opakujú v jednotlivých testoch, je tam len veľa chytákov a nové značky isto nevymenia všetke naraz, veľa je skôr informatívnych , nie na križovatkách, už som jeden spravil na plný počet
Odpovedať
@pochabel Tie americké primitívne upozornenia tam výrobcovia dávajú preto, lebo v "demokratickej slobodnej" spoločnosti je všetko právne napadnuteľné. A potom sa bežne stávajú prípady, kedy napr. istá pani vyhrala súd so známym výrobcom mikrovlnových rúr, lebo tam vopchala svoju mačku, zapla, a mačka zdochla... No a v návode na obsluhu ku spotrebiču nebolo napísané, že sa tam nesmú dávať mačky. 🙂 Bolo to pred nejakými 10 - 15 rokmi a odvtedy všetci výrobcovia mikrovlniek už toto upozornenie v návodoch začali uvádzať. Dokonca v rozšírenej forme: že tam nepatria zvieratá.... (prečítaj si návod ku svojej mikrovlnke) 😉 @duzu Nechcem opakovať klišé, ale ako spoločnosť spejeme do záhuby. Sú badateľné znaky takmer v každej oblasti života. Ale k téme,... napr.: prečo by mali byť testy pre nového vodiča založené na chytákoch ? A niektoré tie absurdné, otázky hraničiace s debilitou?.... Všetko toto podľa mňa svedčí v prvom rade o mentálnej výbave autorov testov a o tom, že sú odtrhnutí od reálneho života. (no ale takí nám riadia našu spoločnosť, rozhodujú o našich životoch) .....
Odpovedať
@petersd To viem, že sa tak musia firmy kryť. Ale bohužiaľ sú ľudia, ktorí to vyslovene potrebujú. A keď vidím niekedy na cestách tých debilov, tak by sa mali v autoškolách zaviesť psychotesty, a to riadne zložité. Ale ani to nie je zárukou, že na ceste nestretnem debila. Nevravím, tiež som spravil nejakú tú chybu, asi neexistuje vodič, ktorý by niečo nevyviedol. Ale určite sa nebudem správať za volantom ako keby som bol na ceste sám. Napríklad ma fascinujú videá na YT, v ktorých vodiči natáčajú svoju jazdu a sú zachytené rôzne niekedy aj nebezpečné situácie na cestách. Ale nejde ani tak o to, že niekto na tom videu urobí blbosť, ale o to, ako sa správa ten, čo to natáča. Poukazuje na chyby druhých, ale to, že sa sám hrnie do tej situácie a ešte ju zbytočne hrotí, to mu nevadí. A navyše ešte vytrubuje ako zmyslov zbavený a spolusediaca nadáva ako nepríčetná. 😄 Kde sa toto v ľuďoch berie. Potom sa čudujeme, keď niekto vymýšľa kraviny pre autoškoly.
Odpovedať
Naozaj tam je otazka "Najcastejsou pricinou retazovych havarii je?" Napisal by som im "dlhodobé podfinancovanie infraštruktúry"
Odpovedať
Ta otaka o hriadeloch mi pride usmevna, to naozaj potrebuje sofer vediet ked sa pozera na cesty.. Naco mi to je? Aby som na krajnici otvoril hriadel a pozrel sa, ci funguje ako ma? 😄 Okrem toho, su tam kontrolky, ktore napriklad moje auto ani nepouziva (aj ked tu funckiu z nejakeho dovodu mam), napriklad pipanie pri prekroceni lubovolne zvolenej rychlosti.. "Pokial vodica ovladaju emocie" nespecifikuje ake emocie, zle polozena otazka, mozu ma ovladat pozitivne emocie, takzvena guuud vaaajbs (good vibes) Aj otazka "ak sa bojis krizovatky chod sa tam pozriet pesi a v duchu premysli co urobis" je komedialna odpoved. OK, tak idem do Viedne, zastavim auto na P+R a pojdem sa pozriet na kazdu vacsiu krizovatku, ako sa robi, bleskovo a fotogenicky si to zapamatam a naucim sa to a potom pojdem do tej strachom pokrytej krizovatky.. Podla mna tuto otazku vymyslel niekto, kto nema opravnenie poskytovat psychologicke rady osobam so strachom.. je tam jedna pikoska.. kruhovy objazd https://www.autoviny.sk/reportaze/120... vyberiem to najdolezitejsie POZOR! Mnohí slovenskí motoristi tvrdia, že v praxi sa nestretávajú s kruhovými objazdmi, v ktorých platí pravidlo pravej ruky. Nie je to pravda, pretože minimálne každý nový kruhový objazdy využíva pravidlo pravej ruky až do chvíle, kým nie je osadený dopravnými značkami určujúcimi prednosť v jazde! Takze " využíva pravidlo pravej ruky až do chvíle, kým nie je osadený dopravnými značkami" ale ja nemozem legalne byvat v neskolaudovanom dome, ale zaujimave je, ze kruhac moze takto komplikovat dopravu a logiku bez dopravnych znaciek.. Toto je taky blud a nelogika veci, ktoru by poistovne mali sudnou cestou napadnut.. Aby si motoristi pri preplnenych cestach vsimali (pomerne zakerne) zmeny znacenia, ako v nejakej reality show a tipovani sutaznych (chytakoch) otazok.. Dovolim si z praxe tvrdit jednu vec, autor clanku uvadza "Pri vjazde na kruhový objazd sa teda smerovky nepoužívajú, pretože je zrejmé, ktorým smerom sa auto vydá - na Slovensku je to vždy doprava." nema pravdu - naopak, ak vychadzam hned na prvom vyjazde, pricom este nie som v kruhovom objazde, moje smerovky, aj napriek tomu ze este len "vchadzam" na kruhovy objazd, napomahaju dalsiemu vodicovy vchadzat na kruhovy objazd, lebo uz vie, ze pojdem prec skor, nez tam on vojde = plynulejsie prejazdy kruhacom.. Napomahaju aj chodcom.. Obzvlast to napomaha kamionistom, ktori maju menej "pruzne" vozidlo v akceleracii a rozbehu, ako bezne auta..
Odpovedať
Ten blinker pri vchádzaní sa dáva len v prípade, že vychádzam hneď prvým výjazdom. Ale to je jediný prípad. Je logické, že do kruháča vleziem doprava. Ikeď videl som (nie naživo), že vošiel aj doľava, buď aby si to ten somár skrátil alebo je to proste len blbec. Ono, zase sa netreba správať presne podľa nejakých "tabuliek". Samozrejme, pri skúškach v autoškole to treba brať asi od slova do slova, ale ak už jazdíš, tak hlavne treba uvažovať a správať sa normálne a hlavne predvídať čo sa môže stať v danej situácii. Najmä keď sa vodiči nesprávajú podľa pravidiel, tak sa musím aj ja správať podľa danej situácie. A čo sa týka toho kruháča bez značiek, veď ak tam značka "Daj prednosť v jazde" je, tak idem podľa nej, ak tam nie je, idem podľa pravidla pravej ruky. V čom je problém? Veď vždy musím ísť podľa aktuálnej situácie. A to, že tam tú značku osadia až neskôr, no a? To je presne to isté, ako keď človek ide podľa GPS a nie podľa toho, čo je na ceste reálne. Z tých otázok v autoškole by som si zase až tak ťažkú hlavu nerobil. Na testy sa naučiť treba tak či tak a jazdy sú pohodička. Príde mi to ako maturity na 4-ročnom SOU. Väčšinu z odborných predmetov si pamätám z praxe a ten zbytok si už nejako zapamätám. 😄 Hlavne sa toho nebáť a v premávke treba ku.evsky riadne rozmýšľať a predvídať.
Odpovedať
Spravne odpovede aj jednotlive testy su tu https://www.kvizmajster.sk/vodicak
Odpovedať
Článok sa načítava...
1
2
Na pridanie príspevku sa musíte prihlásiť.
Presunutím fotiek môžete zmeniť ich poradie

Nenašli ste čo ste hľadali?